AfterMagics forum
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة)

الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة) Empty الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة)

مُساهمة  احمد توفيق 26/05/09, 12:42 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا يا اخوانى فى حاجات كتير عايز اعرفها ونقصانى
وعدم فهمى لهذه الاشياء مخلينى تايه ومتلخبط ومش عارف اروح فين ولا آجى منين affraid
باختصار وعلشان ما اطولش عليكم
زى ما انتم عارفين ان مجال الملتيميديا دا مجال واسع وبحوره كتيرة __برامج اشكال والوان وكل برنامج له تصنيف وله وظيفه تختلف عن الاخر _وايضا مجال عمل يختلف من برنامج لآخر
انا بصراحه نفسى من حضرتك يا استاذ عاصم توضح لنا وتعرفنا مثلا
__اللى عايز يشتغل فى مجال تصميم الالعاب مثلا اية التراك او مجموعة البرامج اللى محتاج يحترفها للعمل فى هذا المجال
__المونتاج السينيمائى ايه البرامج الاحترافية اللازمه لهذا المجال
__العمارة وفنون التصميم المعمارى ____وغيرها كتير من الفروع اللى انا مش عارف هى محتاجه اية علشان العمل فيها
_______________يعنى انا مثلا ________
اشتغل على برنامج الادوب بريمير و الافترايفكت بتعلمه مع الاستاذ عاصم ___بس بردة مش عارف ايه اللى بعد كدة
ياترى ادرس ماكس ولا مايا ولا سنيما فوردى ملحوظه( انا نفسى اشتغل فى المونتاج السنيمائى )
بس مش عارف لية حاسس ان سوق العمل مفيش فيه مكان _وءان توفر -لا يتوفر ءالا للمحترفين فقط ( ودى كمان مشكله كبيرة بتواجهنا )
حلنى بقى على ما نبقى محترفين هههههههههههههههههههه (اما مش يائس لكن دى هى الحقيقة)
انا عرضت مشكلتى واللى عندة الحل يتفضل يحلها لى
تحياتى للجميع _تماريزوووووو الجن afro
احمد توفيق
احمد توفيق

الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة) Empty رد: الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة)

مُساهمة  احمد توفيق 26/05/09, 02:04 pm

فى ايه يا جماعه محدش عندة توضيح ولا ايه
ولا انتم بتبخلوا على اخوكم تماريزووو الغلبان ولا ايه
حد يوضح اى حاجة ولو توضيح بسيط
بس هو يقول وانا هاقول علطول هههههههههههه
تعرف ايه عن المنطق يامرسى هههههههههههههههه
على فكرة انا قولت فى الموضوع انى عايز اشتغل فى المونتاج السينيمائى _تصحيح -- انا اقصد التليفزيونى --اى التعامل مع القنوات
والف الف الف شكر للاخ محمد عبدالله واتمنى ان الصداقة اللى تكونت بينى وبينه من خلال هذا المنتدى تدوم باذن الله
وانا بعتبرة اخى الاكبر I love you
دى ايميلاتى ياريت يا اخوة تضيفونى عندكم للتعارف وتبادل الخبرات
tmarizo@hotmail.com
tmarizo2010@yahoo.com
تحياتى ليكم تماريزوووو الجن
احمد توفيق
احمد توفيق

الحقنا يا استاذ عاصم (الموضوع كبير و آخر لخبطة) Empty التواصل مع الاخر هو اللى هيرفع مستواك

مُساهمة  احمد توفيق 27/05/09, 11:47 pm

ياجماعة لوسمحتم اللى يدخل يقرأ الموضوع يكتب اى رد
اى معلومة يعرفها
ومعلومة منك على معلومة من غيرك هيحصل تواصل وكلنا هنتعلم ونضيف لبعض جديد
يعنى هو احنا مشتركين فى المنتدى ليه ( علشان ناخد المعلومات على الجاهز ولا علشان نتفاعل مع بعض )
والاستاذ عاصم نظرا لضيق وقتة مش هيرد على كل شىء
فا حنا لية مانتعاونش مع بعض
والله الاجانب احسن مننا
دايما تلاقى شروحات انجليزى بكثرة ومعلومات وتوتيريالز و مواقع وغيرها لانهم عارفين ان التواصل مع الاخر يزيد الخبرة وليس الاحتافاظ بالمعلومات لنفسك
ولا تقل ان فلان مستواه اقل منى هو ممكن يكون فعلا اقل منك لكن يقدر يديك معلومة او فكرة تكون بالنسبة لك كنز
اتمنى ان تكون رسالتى وصلتكم جميعا
تحياتى للجميع تماريزو الجن
احمد توفيق
احمد توفيق